Komisioni parlamentar i Ligjeve shqyrtoi dhe miratoi në mbledhjen e sotme dy projektligje të rëndësishme të propozuara nga Ministria e Financave dhe Ekonomisë, që kanë si objekt reformën e pagave në vend:
Projektligjin: “Për disa ndryshime në ligjin nr.9584, datë 17.7.2006,“Për pagat, shpërblimet dhe strukturat e Institucioneve të Pavarura Kushtetuese dhe të institucioneve të tjera të pavarura të krijuara me ligj”, të ndryshuar;
Projektligjin: “Për kompetencat për caktimin e pagave, trajtimeve të tjera financiare dhe përfitimeve të të punësuarve në institucionet e administratës publike, si dhe të pagës bazë minimale në shkallë vendi””.
Në fjalën e saj para komisionit, Ministrja e Financave dhe Ekonomisë, Delina Ibrahimaj, tha se përmes dy nismave ligjore synohet një reformë e plotë dhe e thellë të pagave, duke nisur nga hierarkia shtetërore e pagave, e deri kompetencat në fushën e pagave apo trajtimet dhe përfitimet e tjera financiare të të punësuarve në administratën shtetërore, për ta bërë administratën publike sa më tërheqëse dhe për të nxitur inovacionin dhe konkurrueshmërinë.
“Sot ne po bëjmë realitet një rritje pagash e cila deri pak vite më parë ishte e pamenduar, duke e çuar pagën mesatare në nivelin e 900 euro në harkun e një viti, me dy hapa, hapi i parë tani që ka filluar për një pjesë të administratës publike dhe hapi tjetër në fillim të vitit të ardhshëm; nga 530 euro që ka qenë paga mesatare në vendin tonë për administratën publike, në vitin 2024 ajo do të rritet në 900 euro. Ndërkohë që kemi vijuar me reformën e rritjes së pagës minimale, ku që prej 1 prillit 2023, ky nivel page është rritur me 6 mijë lekë, duke arritur në 40 mijë lekësh dhe synimi ynë është që brenda këtij mandati, paga minimale të shkojë në vlerën 45 mijë lekë. Kjo është një politikë e cila synon t’u vijë në ndihmë kësaj fashe punonjësish me paga sa më dinjitoze”, u shpreh Ibrahimaj.
Ministrja theksoi faktin se kjo iniciativë është ndërmarrë pas një analize të thellë dhe nevojës për reformimin e pagave në vend, pasi ndërsa vendi po kalon në një epokë të re të transformimit dixhital dhe përparimeve të shpejta teknologjike, është thelbësore që sistemet e përcaktimit të pagave përputhen me kërkesat e zhvillimit të tregut të punës.
Ndryshimet ligjore propozojnë që paga e Presidentit të rritet në nivelin e 425 mijë lekë nga 257 mijë lekë që është aktualisht. Ministrja sqaroi se nga ndryshimi në hierarkinë e pagave përfitojnë 250 funksionarë politikë dhe funksionarë të tjerë, të cilët pagën e kanë të lidhur me pagën e Presidentit dhe efekti financiar vjetor vetëm për këto kategori përllogaritet në 20 milionë lekë.
Nga ana tjetër, grupet e prekura in-direkt janë të gjithë punonjësit e administratës publike qendore dhe vendore.
“Sa i takon efektit financiar, kosto totale e kësaj politike më 1 janar 2025 shkon rreth 39 miliardë lekë, prej të cilave 1 miliard lekë përllogaritet efekti financiar i zbatimit të vendimit të Gjykatës Kushtetuese për vitin 2023. Nga kjo reformë përfitojnë në total 130 330 punonjës”, tha Ministrja.
Politika e rritjes së pagave për administratën publike është parashikuar të shtrihet në dy vite.
Fjala e Ministres Ibrahimaj:
E nderuar kryetare e komisionit,
Të nderuar deputetë,
Për mua është kënaqësi e veçantë të prezantoj dy projektligje pjesë e paketës së reformës së pagave, e cila shumë është diskutuar kohët e fundit. Projektligjet që paraqesim sot para jush për miratim janë një reformë e plotë dhe e thellë e pagave, duke filluar nga hierarkia shtetërore dhe duke vazhduar me kompetencat në fushën e pagave, por edhe trajtimet e tjera financiare dhe përfitimet e të punësuarve në të gjithë institucionet e administratës publike, për ta bërë administratën publike më tërheqëse për specialistët, ekspertët dhe menaxherët më të mirë, si dhe për të stimuluar performancën, inovacionin dhe konkurrueshmërinë.
Në këtë drejtim, ne kemi bërë një analizë të thellë dhe kemi gjykuar se nevojitej ndërhyrje e thellë në ligjet që parashikojnë reformat në paga.
Një nga parimet kryesore ku mbështetet legjislacioni që paraqesim sot është njohja se: individët zotërojnë nivele të ndryshme të kompetencave, të cilët kontribuojnë ndjeshëm në efektivitetin në vendin e tyre të punës.
Ndërsa kalojmë në një epokë të re të transformimit dixhital dhe përparimeve të shpejta teknologjike, është thelbësore që të sigurohemi që sistemet tona të përcaktimit të pagave përputhen me kërkesat e zhvillimit të tregut të punës.
Duke njohur dhe vlerësuar kompetencat, ne mund të nxisim një forcë punëtore më dinamike dhe të adaptueshme që mbetet elastike përballë ndryshimit të peizazheve ekonomike.
Shqipëria ka hyrë tashmë në një fazë të re edhe në aspektin ekonomik për të qenë sa më konkurruese edhe në rajon kundrejt një procesi të pandalshëm siç është ai i integrimit në familjen e madhe europiane, nevojiten miratimet e këtyre ligjeve.
Sot ne po bëjmë realitet një rritje pagash e cila deri pak vite më parë ishte e pamenduar, duke e çuar pagën mesatare në nivelin e 900 euro në harkun e një viti, me dy hapa, hapi i parë tani që ka filluar për një pjesë të administratës publike dhe hapi tjetër në fillim të vitit të ardhshëm; nga 530 euro që ka qenë paga mesatare në vendin tonë për administratën publike, në vitin 2024 ajo do të rritet në 900 euro. Ndërkohë që kemi vijuar me reformën e rritjes së pagës minimale, ku që prej 1 prillit 2023, ky nivel page është rritur me 6 mijë lekë, duke arritur në 40 mijë lekësh dhe synimi ynë është që brenda këtij mandati, paga minimale të shkojë në vlerën 45 mijë lekë. Kjo është një politikë e cila synon t’u vijë në ndihmë kësaj fashe punonjësish me paga sa më dinjitoze.
Kjo politikë gjithëpërfshirëse rritjeje vjen si rezultat i mundësive të reja që ka krijuar ekonomia për më shumë punë dhe për të ardhura më të larta për qytetarët.
Dhe nuk është një vendimmarrje e çastit apo një hop i momentit, sikundër e kemi dëgjuar të artikulohet shumë kohët e fundit.
Ne analizuam diferencat me vendet e rajonit të Ballkanit Perëndimor dhe qëllimi ynë është përafrimi gjatë 2-3 viteve në vijim i nivelit të pagave të sektorit publik në vendin tonë me mesataren e tyre duke synuar arritjen e një mesatareje të krahasueshme me vendet e BE-së, përgjatë një periudhe më afatgjatë (10-15 vite).
Objektivat që ne kemi dhe arrijmë të synojmë janë:
Që nga viti 2006, kanë ndodhur disa ndryshime ligjore, që ndikojnë në fushën e veprimit të ligjit aktualisht në fuqi, ku mund të përmendim si miratimin e ligjeve të reja për disa nga institucionet e pavarura, pjesë e fushës së veprimit të ligjit aktual, ashtu dhe ndryshimin në emërtimet e institucioneve, të cilat në disa raste janë hequr nga fusha e tij e veprimit.
Një moment tjetër i rëndësishëm është edhe angazhimi që qeveria shqiptare ka ndërmarrë për reformën dhe rritjen e pagave për disa grupe të tjera të nëpunësve dhe punonjësve të administratës publike, reformë e cila nuk mund të jetësohet, nëse nuk miratohet ndryshimi i propozuar në ligjin nr. 9584/2006, të ndryshuar. Kjo, pasi për shkak të rritjeve ndër vite të pagave sipas sistemeve, aktualisht jemi në situatën ku çdo rritje page e nëpunësve civilë dhe nëpunësve të tjerë pa ndryshuar ligjin, do të ndikonte në përkeqësimin e mëtejshëm të hierarkisë aktuale të pagave.
Përfituesit dhe efektet financiare janë si më poshtë:
Presidenti i Republikës, titullarët dhe anëtarët me kohë të plotë të organeve kolegjiale drejtuese të institucioneve të pavarura kushtetuese dhe institucioneve të tjera të pavarura të krijuara me ligj.
Praktikisht, përfitojnë 250 funksionarë politikë dhe funksionarë të tjerë, të cilët pagën e kanë të lidhur me pagën e Presidentit dhe efekti financiar vjetor vetëm për këto kategori përllogaritet në 20 milionë lekë.
Më konkretisht, paga e Presidentit propozohet të rritet në nivelin 425 mijë lekë të reja nga 257 mijë lekë që është aktualisht. Për sa i përket koeficientëve të pagës për pozicionet që kanë të bëjnë me institucionin e Kuvendit dhe atë të Ekzekutivit, ato janë përshtatur pa ndryshuar nivelin aktual të pagave, për ta rikonsideruar në një moment të dytë. Kjo për shkak se kemi pasur për qëllim për tu fokusuar fillimisht tek finalizimi i kësaj politike të re të rritjes së pagave për një kategori më të madhe përfituesish, sikurse janë të gjithë punonjësit e administratës publike qëndrore dhe vendore.
Grupet e prekura in-direkt janë të gjithë punonjësit e administratës publike qendore dhe vendore. Politika e rritjes së pagave për administratën publike është parashikuar të shtrihet në dy vite.
Sa i takon efektit financiar, kosto totale e kësaj politike më 1 janar 2025 shkon rreth 39 miliardë lekë, prej të cilave 1 miliard lekë përllogaritet efekti financiar i zbatimit të vendimit të Gjykatës Kushtetuese për vitin 2023. Nga kjo reformë përfitojnë në total 130 330 punonjës.
Pasoja, në rast se paketa e reformës së pagave (projektligji dhe aktet nënligjore) nuk miratohet, duke hyrë në fuqi më datë 1 Prill, janë:
Në përfundim të fjalës time sa i përket ligjit të hierarkisë së pagave, do kërkoja mbështetjen tuaj për ta miratuar këtë projektligj, pasi kjo do të ndikonte në mënyrë të drejtpërdrejtë në:
Sa i përket projektligjit “Për kompetencat për caktimin e pagave, trajtimeve të tjera financiare dhe përfitimeve të të punësuarve në institucionet e administratës publike, si dhe të pagës bazë minimale në shkallë vendi”:
Nëpërmjet miratimit të këtij projektligji arrihet:
Ky projektligj do të prekë në mënyrë të drejtpërdrejtë të punësuarit në institucionet e administratës publike si, funksionarët e zgjedhur apo të emëruar, nëpunësit civilë, nëpunësit dhe punonjësit e tjerë në institucionet e administratës publike.
Gjithashtu, ligji do të jetë i detyrueshëm për zbatim edhe për institucione/ente të tjera të sektorit publik që nuk përfshihen në fushën e veprimit të ligjit.
Për efekt të përcaktimit të pagës minimale në shkallë vendi, do të jetë i detyrueshëm për zbatim edhe për sektorin privat.
Institucionet/organet e përcaktuara në këtë ligj do të miratojnë për të punësuarit në institucionet e administratës publike:
Organet që do të kenë kompetencë për të përcaktuar paga, trajtime të tjera financiare dhe përfitime për të punësuarit e institucioneve të administratës publike, janë:
E nderuar kryetare e komisionit,
Të nderuar deputetë,
Në përfundim të prezantimit tim, dua të ftoj secilin prej jush të miratojë këto ligje transformuese dhe së bashku të nisim një të ardhme ku kompetencat njihen dhe shpërblehet me të drejtë, ku paga dhe hierarkia e pagave vlerësohet dhe ku individi, eficenca e punës dhe profesionalizimi vlerësohen.
Ju falënderoj të gjithëve për vëmendjen dhe uroj t’i miratoni këto projektligje.
© Ministria Financave dhe Ekonomisë 2023 - Të gjitha të drejtat e rezervuara.